MakeHuman to wieloplatformowy i otwarty program do grafiki komputerowej 3D do prototypowania fotorealistycznych humanoidów do wykorzystania w grafice komputerowej (ilustracje, animacje, gry, rzeźbienie ZBrush/Mudbox). Wykonane prace można eksportować do takich formatów jak: RIB (Pixar RenderMan), OBJ (Wavefront .obj file), MHX (Blender) czy DAE (COLLADA).
Jest rozwijany przez społeczność programistów, artystów i naukowców zainteresowanych trójwymiarowym modelowaniem postaci.
Program jest rozwinięciem skryptu jaki w 1999 roku nazywał się MakeHead i odpowiadał za tworzenie głów w programie Blender.

Początkowy model, to standardowy człowiek, który można modyfikować za pomocą intuicyjnego sterowania w kierunku bardziej męskim lub kobiecym, zmieniając wysokość, szerokość, wiek, proporcje ciała, kształty twarzy, szczegóły rąk, stopy i więcej. Na przykład poprzez kontrolę wieku (niemowlę, młody i stary) możliwe jest uzyskanie wszystkich stanów pośrednich.
Narzędzie jest specjalnie zaprojektowane do wirtualnego modelowania ludzi, z prostym i kompletnym systemem pozy obejmującym symulację ruchu mięśni. Interfejs jest łatwy w obsłudze, dzięki szybkiemu i intuicyjnemu dostępowi do licznych parametrów wymaganych w modelowaniu ludzkich form. Dzięki temu pierwsze kroki w programie MakeHuman nie odstraszą niedoświadczonych użytkowników, a uzyskane efekty zadowolą początkujących twórców.

Działa w systemach: Windows XP,Vista,7,8,10
Licencja: bezpłatny (GNU Affero GPL)




Pobierz /.zip/ (317 MB / 363 MB)
Brak wersji instalacyjnej.
Arabic, Chinese, Czech, Dutch, Estonian, French, German, Hungarian, Italian, Japanese, Korean, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Spanish, Swedish, Turkish.
Zrzuty ekranu / Screenshots
https://portable.info.pl/wp-content/uploads/2017/12/MakeHuman_icon256.pnghttps://portable.info.pl/wp-content/uploads/2017/12/MakeHuman_icon256-150x150.pngzbymalTworzenie 3D3D,humanoid,humanoidy,MakeHuman,MakeHuman portable,modelowanie postaci
MakeHuman to wieloplatformowy i otwarty program do grafiki komputerowej 3D do prototypowania fotorealistycznych humanoidów do wykorzystania w grafice komputerowej (ilustracje, animacje, gry, rzeźbienie ZBrush/Mudbox). Wykonane prace można eksportować do takich formatów jak: RIB (Pixar RenderMan), OBJ (Wavefront .obj file), MHX (Blender) czy DAE (COLLADA). Jest rozwijany przez społeczność programistów, artystów...