Zotero – poradniki, instrukcje

Zotero to wolny i otwarty program komputerowy służący do zarządzania bibliografią i przypisami bibliograficznymi oraz do organizacji źródeł podczas pisania prac naukowych. Integruje się z przeglądarkami internetowymi, a także z edytorami tekstu, m.in. z Microsoft Word, LibreOffice czy Apache OpenOffice Writer.
Producentem programu jest Centrum Historii i Nowych Mediów George Mason University.

Zotero – screencasty:
Część 1 – instalacja i dodawanie pozycji bibliograficznych
Część 2 – zarządzanie bazą publikacji
Część 3 – cytacje i generowanie bibliografii (Word i LibreOffice)
Część 4 – synchronizacja danych pomiędzy urządzeniami

Zotero czy Mendeley

Bibliografia w LibreOffice — Zotero cz. 1 ; Zotero cz. 2 — problemy i ich rozwiązanie

Instrukcja („krok po kroku”) instalacji programu Zotero dla systemów Microsoft Windows i przeglądarki Google Chrome /.pdf/