Kinovea 0.9.5 portable

Kinovea

Kinovea to narzędzie do adnotacji wideo przeznaczone do analizy ruchu. Zawiera narzędzia do przechwytywania, spowalniania, porównywania, opisywania i mierzenia ruchu w filmach.‎ To darmowe oprogramowanie typu open source dla osób badających ruch człowieka w filmach wideo, skupiające się przede wszystkim na analizie technicznej w sporcie.

Joan Charmant, twórca i programista Kinovea:
Kinovea jest wpierana przez użytkowników dzięki platformie Patreon. Pracuję nad tym projektem od 2004 roku i jestem zdumiony, że przez lata został pobrany ponad milion razy i używany przez tysiące sportowców, trenerów, studentów, fizjoterapeutów i jest cytowany w setkach prac naukowych! Mam pracę na pełen etat i w wolnym czasie pracuję nad programem. Pieniądze ze wsparcia zostaną przeznaczone na zakup nowych kamer do testowania i integracji w module przechwytywania, uaktualnienia mojej maszyny programistycznej oraz certyfikat podpisywania kodu w celu poprawy bezpieczeństwa wydań.

Cechy programu Kinovea:
  • Ogólne
    Główne okno pełni funkcję eksploratora plików wideo, ulubionych folderów i aparatów. Program nie próbuje zarządzać Twoją kolekcją wideo, zamiast tego zapewnia przeglądanie dysków i skrótów. Odtwarzacz wideo jest oparty na bibliotekach FFMpeg, dzięki czemu może odczytać prawie każdy format wideo, który do niego wrzucisz. Obrazy statyczne są traktowane w specjalny sposób i są konwertowane na 10-sekundowe filmy, co pozwala na umieszczenie wielu stron adnotacji na jednym obrazie.
  • Obserwacja
    -Zwolnij czas – czas może być reprezentowany w różnych jednostkach, takich jak numer klatki, całkowita liczba milisekund od rozpoczęcia lub klasyczny format kodu czasowego. W przypadku filmów, które są już w zwolnionym tempie, ponieważ zostały nagrane za pomocą szybkiej kamery, skalę czasu można dostosować do szybkości klatek przechwytywania, a wszystkie czasy w programie będą odzwierciedlać wartości w czasie rzeczywistym.
    -Wykonuj przekształcenia obrazu – obracanie, powiększenie, lustro, usuwanie przeplotu, poprawianie proporcji.
    -Porównaj i zsynchronizuj – filmy z niejednorodną liczbą klatek na sekundę mogą być synchronizowane, nakładanie na siebie dwóch filmów.
  • Adnotacja
    -Twórz kluczowe obrazy w interesujących momentach i dołączaj do nich bogate komentarze tekstowe.
    -Dodaj podstawowe adnotacje, takie jak etykiety i liczby, linie i strzałki, krzywe, ścieżki wieloliniowe, prostokąty, znaczniki, rysunki odręczne.
    -Rysunki opisowe mają nazwy i właściwości stylizacji. Można je kopiować i wklejać wokół ramek i filmów. Obrazy zewnętrzne można importować jako obiekty obrazu do wideo.
    -Zwróć na coś uwagę za pomocą reflektora lub lupy.
    -Zaawansowane narzędzia można tworzyć od podstaw przy użyciu potężnego niestandardowego frameworka narzędzi. Są to pliki XML opisujące listę punktów, linii, kątów oraz sposób, w jaki narzędzie powinno się zachowywać, gdy użytkownik wchodzi z nim w interakcję. Wiele z bardziej zaawansowanych narzędzi dostępnych w aplikacji, takich jak narzędzia do dopasowania roweru, łucznictwa lub modelowania człowieka, to w rzeczywistości niestandardowe narzędzia, które można kopiować i modyfikować w celu dostosowania do własnych potrzeb. Niestandardowe narzędzia mogą mieć śledzone punkty, obliczone punkty, pomiary odległości i kątów, menu widoczności, stylizacje i kolory oraz inne gadżety.
  • Pomiar
    -Mierz rozpiętość czasu za pomocą chronometru, a odległości i kąty za pomocą narzędzi linii, kąta i goniometru. Możesz powiększyć, aby zwiększyć precyzję, pomiary są wykonywane z dokładnością do subpikseli.
    -Oprócz płaskiej, 2D, wyrównanej do osi kalibracji, możesz użyć zaawansowanej kalibracji opartej na siatce, która pozwala na obrócone lub uwzględniające perspektywę układy współrzędnych. Pozwala to na wykonywanie pomiarów nawet wtedy, gdy płaszczyzna ruchu nie jest wyrównana z kamerą.
    -Cały układ współrzędnych można również skompensować za zniekształcenia obiektywu. Wymaga to dodatkowego etapu kalibracji obiektywu w celu określenia parametrów wewnętrznych kamery, która przechwyciła wideo.
    -Śledź trajektorię pojedynczego punktu.
    -Śledź ewolucję obiektu wielopunktowego.
    -Wizualizuj wykres punktowy wszystkich znaczników dodanych do filmu.
    -Uzyskaj kinematykę liniową opartą na trajektoriach punktów lub obiektów wielopunktowych.
    -Uzyskaj kinematykę kątową dla narzędzi kątowych i niestandardowych narzędzi zawierających kąty.
    -Wizualizuj wykresy kąt-kąt, aby określić dynamikę stawów podczas ruchu.
  • Przechwyć
    -Przechwytuj i nagrywaj strumienie z kamer.
    Główny interfejs można skonfigurować dla jednej kamery, dwóch kamer lub jednej kamery i jednego ekranu odtwarzania. Możesz uruchomić kilka instancji Kinovea jednocześnie na tym samym komputerze, jeśli potrzebujesz przechwytywać więcej niż dwie kamery jednocześnie lub masz bardziej zaawansowaną konfigurację.
    -Wsparcie sprzętowe.
    Kinovea ma moduł typu catch-all dla kamer internetowych i innych kamer zgodnych z UVC. Specjalne moduły dedykowane są do kamer „machine vision”. Obecnie obsługiwane są kamery firm Basler, IDS i Daheng Imaging. Kamery sieciowe i aplikacje do obsługi kamer IP na smartfony są obsługiwane przez inny moduł, który łączy się ze strumieniami wejściowymi JPEG lub MJPEG.
  • Eksport
    -Adnotacje są zapisywane w plikach KVA (XML). Są oparte na wektorach i można je modyfikować w dowolnym momencie. Plik KVA powiązany z filmem jest automatycznie ponownie ładowany. Można go również importować do innych filmów.
    -Adnotacje można również na stałe namalować na klatkach wideo i wyeksportować nowe wideo. Inne opcje eksportu pozwalają na zapisywanie pojedynczych klatek lub kluczowych obrazów do osobnych plików, tworzenie pokazów slajdów wideo i tworzenie filmów z przerwami na kluczowych obrazach.
    -W przypadku korzystania z konfiguracji z dwoma ekranami odtwarzania można wyeksportować wideo zawierające zsynchronizowane i złożone razem klatki.
    -Szeregi czasowe i inne pomiary można wyeksportować jako dane tabelaryczne w formacie CSV z okien dialogowych kinematyki w celu dalszego przetwarzania w aplikacjach zewnętrznych.

Działa w systemach:
v. 0.9.5: Windows 7/8/10 + platforma .NET 4.8.
v. 0.8.15: Windows XP/Vista/7/8/10 + platforma .NET 3.5.
Licencja: bezpłatny (GNU GPLv2)

Wtyczki / Plugins

Rozpakuj i przeczytaj plik readme.txt do instalacji.

Languages: Arabic, Bulgarian,Catalan, Chinese (Simplified), English, French, German, Indonesian, Italian, Lithuanian, Macedonian, Nederlands, Persian, Polish, Portuguese, Romanian, Russian, Serbian, Spanish, Turkish.

You may also like...