Shutter Encoder – poradniki, instrukcje

Shutter Encoder

Shutter Encoder to konwerter wideo i audio i oparty na FFmpeg (którego głównym komponentem jest biblioteka libavcodec, która odpowiada za obsługę wielu popularnych kodeków) i innych świetnych narzędziach. Nie musisz być ekspertem w kodowaniu, aby używać Shutter Encoder.

Shutter Encoder posiada panel zawierający dużą liczbę ustawień, który obejmuje dostęp do potężnych funkcji FFmpeg, takich jak wykrywanie duplikatów klatek, interpolacja klatek, narzędzia analityczne i usuwanie przeplotu…

Często zadawane pytania / wskazówki:

1 – Jak po raz pierwszy uruchomić Shutter Encoder?
Na komputerze Mac:
Jeśli pojawi się ekran „Nie można otworzyć Shutter Encoder, ponieważ pochodzi od niezidentyfikowanego programisty”, oznacza to, że musisz go uruchomić, klikając prawym przyciskiem myszy, a następnie Otwórz.
W systemie Windows:
Jeśli pojawi się ekran „System Windows chroni Twój komputer…”, kliknij „Więcej informacji”, a następnie „Uruchom mimo to”.
Dlaczego otrzymujesz to ostrzeżenie? Systemy operacyjne korzystają z podpisywania kodu, aby sprawdzić, czy aplikacja nie jest złośliwa. Aby uzyskać taki podpis, za każdy system trzeba by uiścić znaczną opłatę roczną. Ponieważ jest to wolne oprogramowanie, jest to dla mnie niemożliwe.

2 – Jak sprawdzić stereo mojego pliku?
Dodaj swój plik do Shutter Encoder i kliknij go dwukrotnie (lub kliknij prawym przyciskiem myszy -> Wyświetl). Różne kanały audio zostaną wyświetlone w formie miernika VU.

3 – Jak wygenerować wideo z sekwencji obrazów?
Najpierw wybierz kodek wideo. Przejdź do sekcji „Sekwencja obrazów”, a następnie zaznacz pole „Aktywuj sekwencję obrazów, aby:” i wybierz liczbę klatek na sekundę w obrazach.

4 – Jak wygenerować obrazy z wideo?
Wybierz funkcję „Obraz” lub „JPEG”, a następnie zaznacz pole wyboru „Utwórz sekwencję obrazów z wideo”. W sekcji „Wybierz funkcję” będziesz miał możliwość wyboru rozszerzenia pliku.

5 – Jak mogę bezpośrednio zintegrować moje filmy z Avid?
Wybierz kodek „DNxHD”, a następnie w „Funkcjach zaawansowanych” zaznacz pole „Generuj pliki w formacie OP-Atom”. Ustaw miejsce docelowe bezpośrednio w strukturze Avid „Avid MediaFiles/MXF/1”, po zakończeniu konwersji otwórz Avid, a następnie przeciągnij plik „.mdb” do Twojego kosza.

6 — Jak uzyskać stałą liczbę klatek na sekundę we wszystkich moich filmach?
Najpierw wybierz kodek wideo. Następnie w sekcji „Funkcje zaawansowane” zaznacz pole „Zgodny z:” i ustaw liczbę klatek na sekundę w obrazach.

7 — Jak uzyskać przeplatanie wszystkich filmów wideo?
Najpierw wybierz jeden z kodeków edycyjnych DNxHD, Apple ProRes itp. Następnie w sekcji „Funkcje zaawansowane” zaznacz pole „Wymuś przeplatanie”. Shutter Encoder ustawi następnie plik na przeplot, jeśli wideo jest w rozdzielczości 50p, utworzy prawdziwe przeplatanie, nieparzyste klatki na pierwszym obrazie, parzyste klatki na drugim obrazie, wtedy jest to 50i.

8 – Jak usunąć sufiks utworzony przez Shutter Encoder?
Usuń nazwę za pomocą narzędzia „Zmień nazwę pliku(ów)”, klikając prawym przyciskiem myszy wybrane pliki, następnie zamień nazwę. Przykład: „_DNxHD_36” z „”. Na koniec kliknij Zmień nazwę. Możesz także zaznaczyć pole wyboru „Zamień sufiks na:” w ustawieniach Shutter Encoder, aby nie generować przyrostka.

9 – Jak skopiować drzewo bez plików?
Klikając prawym przyciskiem myszy listę plików (pustą lub nie), następnie wybierz opcję „Kopiuj drzewo”. Pierwsze okno będzie wyborem folderu zawierającego wiele folderów i podfolderów do skopiowania, drugie okno wskazuje miejsce docelowe tych folderów.

10 – Jak stworzyć super-slowmotion?
Najpierw wybierz kodek wideo. Następnie w sekcji „Funkcje zaawansowane” zaznacz pole „Zgodny z:” z opcją „Ultra-slowmotion” .Na koniec ustaw żądaną liczbę klatek na sekundę, Shutter Encoder utworzy następnie dodatkowe klatki poprzez interpolację, a następnie spowalniaj wideo z prędkością jego własnej kadencji.

11 – Jak wypalić napisy do mojego filmu?
Najpierw wybierz kodek wideo. Zaznacz pole wyboru „Edytuj zawartość multimedialną”, a następnie w sekcji „Dodaj napisy”. Wybierz plik w formacie .srt, a następnie dostosuj ustawienia przed uruchomieniem funkcji.

12 – Jak zmniejszyć ekspozycję na migotanie mojego wideo?
Najpierw wybierz jeden z kodeków edycyjnych DNxHD, Apple ProRes itp. Zaznacz pole wyboru „Edytuj zawartość multimedialną”, a następnie w sekcji „Korekcje” zaznacz pole „Wygładzanie ekspozycji”. Możesz wybrać wartość od 0 do 100 i wyświetlić podgląd wyniku przed i po użyciu ikony po prawej stronie. Nie wahaj się przesunąć korektę do 100, aby prawidłowo wygładzić ekspozycję.

13 – Jak zmniejszyć aliasing (przetwarzanie sygnałów) mojego wideo?
Najpierw wybierz jeden z kodeków wideo DNxHD, Apple ProRes itp. Zaznacz pole wyboru „Edytuj zawartość multimedialną”, a następnie w sekcji „Poprawki” zaznacz pole „Szczegóły”. Możesz wybrać pomiędzy -1,0 a 1,0 i wyświetlić podgląd wyniku przed i po użyciu ikony po prawej stronie. Jeśli obniżysz poziom do -1,0 , znacznie zmniejszysz aliasing swojego wideo.

14 – Jak zmniejszyć szum w moim filmie?
Najpierw wybierz jeden z kodeków edycyjnych DNxHD, Apple ProRes itp. Zaznacz pole wyboru „Edytuj zawartość multimedialną”, a następnie w sekcji „Korekty” zaznacz pole „Tłumienie szumów”. Możesz wybrać od 0 do 10 i wyświetlić podgląd wyniku przed/po użyciu ikony po prawej stronie.

15 – Skąd mam wiedzieć, jaki jest całkowity czas trwania wszystkich moich filmów?
Dodaj swoje pliki do Shutter Encoder, a następnie wybierz je i kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz „Całkowita długość plików”. Możesz także poznać przyszły rozmiar plików swoich filmów wybierając spośród kodeków „DNxHD”, „DNxHR” lub „Apple ProRes”, a następnie wybierz „Przybliżony rozmiar pliku”.

16 – Jak skonfigurować folder Watch?
Kliknij prawym przyciskiem myszy listę plików i wybierz „Obejrzyj folder”. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby ustawić foldery wejściowe i wyjściowe, następnie wybierz funkcję i skonfiguruj parametry przed uruchomieniem funkcji. Jeśli tworzony jest plik w folderze wejściowym, Shutter Encoder poczeka na zakończenie przed uruchomieniem funkcji.
Zamiast tego możesz zaznaczyć pole wyboru „Automatycznie czekaj, aż plik będzie gotowy”, w ustawieniach Shutter Encoder, i upuść renderowane pliki.

17 – Jak korzystać z pól wyboru „2-przebiegowe” i „Maksymalna jakość”?

  • Pole wyboru „2-przebiegowe”: przydatne przy średnich i niskich przepływnościach wideo, zaznacz je w następujących przypadkach:
    Z H.264, jeżeli < 20 000 kbit/s dla 1920×1080 lub < 40 000 kbit/s dla 3840×2160
    Z H.265, jeżeli < 10 000 kbit/s dla 1920×1080 lub < 20 000 kbit/s dla 3840×2160

-Dla pola wyboru „Maks. jakość”: jak sama nazwa wskazuje, pozwala uzyskać maksymalną jakość kodowania. Proces ten jest jednak znacznie dłuższy, ale uzyskasz więcej szczegółów na swoim obrazie. Przy wysokim bitrate różnica jest niewielka, ale widoczna, przy niskim bitrate może być wyraźnie widoczna, ale niekoniecznie przydatne ze względu na dodatkowy czas kodowania (pole wyboru „2-przebiegowe” to znacznie więcej właściwe w tym przypadku). Z drugiej strony, jeśli używasz akceleracji sprzętowej, sprawdzaj to systematycznie, różnica w czasie kodowania jest mniej znacząca.