FTPbox – poradniki, instrukcje

FTPbox

FTPbox pozwala na synchronizację plików pomiędzy wieloma komputerami za pomocą własnego konta FTP zamiast jakichkolwiek innych usług. W ten sposób można uzyskać dostęp do plików w dowolnym miejscu, bez konieczności płacenia za miejsce na dysku na jakiejś stronie.

Aplikacja FTPbox może używać standardowego protokołu FTP lub SFTP. Można także wybrać, aby używał jawnego lub szyfrowanego TLS/SSL  (FTPS) w celu zwiększenia bezpieczeństwa.

Lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących programu FTPbox /FAQ/:
Ogólne

Jakie są wymagania do uruchomienia FTPbox?
Aby uruchomić FTPbox, musisz mieć:

  • Konto FTP z uprawnieniami do tworzenia, edytowania i usuwania plików i katalogów
  • Microsoft .Net Framework 4, które możesz znaleźć tutaj

Nie mam hosta, co mam zrobić?
To naprawdę nie jest problem. Jeśli nie masz jeszcze hosta, możesz zapisać się na darmowy plan hostingowy i otrzymać go za darmo. Istnieje wiele witryn oferujących bezpłatny hosting, tylko upewnij się, że którakolwiek wybierzesz obsługuje zarządzanie plikami za pomocą FTP. Inną opcją byłaby opłacenie hosta, jeśli oczywiście możesz sobie na to pozwolić.

Jak synchronizować dwa (lub więcej) komputery?
Synchronizacja plików jest naprawdę łatwa dzięki FTPbox. Wystarczy zainstalować FTPbox na każdym komputerze i skonfigurować. Następnie edytuj swoje pliki i zapisz je lokalnie, w wybranym folderze, a FTPbox zajmie się resztą. FTPbox prześle zmieniony plik na twój host, a następnie zsynchronizuje go na wszystkich twoich komputerach.

Co dalej z rozwojem FTPbox?
FTPbox jest w stanie beta i oto lista tego, co znajduje się na szczycie listy rzeczy do zrobienia:

  • Przenoszenie do Linuksa i Mac OSX
  • Rewizja
  • Synchronizacja w jedną stronę.

FTPbox jest w wersji beta? Co to znaczy?
Oznacza to, że projekt nie jest jeszcze ukończony, wciąż nie ma kilku ważnych funkcji i może nie być zbyt stabilny. Powinieneś również pamiętać, że ponieważ wciąż jest w wersji beta, możliwe jest nieprawidłowe działanie, więc powinieneś upewnić się, że twoje pliki są przez cały czas bezpieczne! Sugeruję użycie innego konta FTP dla zdalnego folderu, z którym się synchronizujesz i że masz kopię zapasową wszystkich ważnych plików w tym folderze, aby być bezpiecznym na wypadek, gdyby coś poszło nie tak.

Interfejs sieciowy brzmi interesująco, powiedz mi więcej…
Interfejs sieciowy umożliwia przeglądanie, a nawet zarządzanie plikami bezpośrednio z przeglądarki internetowej. Na razie możesz tylko przesyłać i usuwać pliki, ale wkrótce nadejdzie więcej, na przykład przeglądanie i edytowanie plików bezpośrednio w przeglądarce. Nie zapomnij zabezpieczyć swojego interfejsu internetowego hasłem, jeśli chcesz, aby Twoje pliki były zawsze bezpieczne!

Chcę się zaangażować, jak mogę pomóc?
Cóż, właściwie jest wiele rzeczy, przy których przydałaby się pomoc.
Oto kilka:

  • Pomóż nam przenieść FTPbox do Mono dla Linuksa/OSX, a nawet stworzyć aplikację na iOS/Android
  • Pomoc w rozwoju interfejsu internetowego
  • Pomoc z nowymi funkcjami
  • Napraw istniejące błędy i wyślij łatkę
    Nie ma ograniczeń w sposobach, w jakie możesz pomóc, każda pomoc jest doceniana. Jeśli zdecydujesz się nam pomóc, najpierw daj nam znać, kontaktując się z admin@ftpbox.org
Rozwiązywanie problemów i wsparcie

Błąd dostępu do pliku setting.xml. Co robić?
Ten błąd należy naprawić od wersji 1.8.5 i nowszych. Występuje, gdy FTPbox nie ma uprawnień do tworzenia i/lub edytuj plik settings.xml w folderze „Pliki programu”. W takim przypadku istnieją dwa sposoby, aby to zadziałało: albo przeinstaluj FTPbox do innego folderu, albo zmień uprawnienia „FTPbox.exe”. Uruchamianie FTPbox, jako administrator również powinno działać, ale to już nie jest takie praktyczne.

Znalazłem błąd / mam problemy. Jak mogę przekazać opinię?
Istnieją dwa sposoby przesyłania opinii: przesłanie problemu do modułu śledzącego UserVoice lub wysłanie wiadomości e-mail na adres support@ftpbox.org

Jak mogę napisać tłumaczenie dla FTPbox?
To naprawdę proste: w oknie opcji FTPbox przejdź do zakładki „Język” i kliknij „Tłumacz”. Wypełnij opcje językowe (lub wybierz istniejące tłumaczenie, aby je poprawić) i kliknij kontynuuj. Następny formularz, który zobaczysz, zawiera wszystkie ciągi, które należy przetłumaczyć. Dla każdego ciągu znaków w lewej kolumnie wpisz swoje tłumaczenie w prawej kolumnie, a kiedy wszystkie zostaną wypełnione, kliknij „Zakończ”. Na koniec wybierz folder, w którym zostanie zapisany plik tłumaczenia, a następnie wyślij go e-mailem na adres admin@ftpbox.org

Wygląda na to, że łącze do interfejsu internetowego nie działa, co się dzieje?
Aby interfejs sieciowy działał poprawnie, folder zdalnej synchronizacji powinien być dostępny z przeglądarki internetowej, a serwer musi mieć zainstalowany PHP. Jeśli PHP nie jest zainstalowane, zobaczysz, że odwiedzając interfejs sieciowy z przeglądarki, pobierze plik zamiast wyświetlać rzeczywisty interfejs!

Interfejs sieciowy wyświetla błędy, co się dzieje?
Jeśli otrzymujesz „Błąd analizy” podczas próby wyświetlenia interfejsu sieciowego, prawdopodobnie jest to spowodowane nieaktualnym PHP. Zaloguj się do swojego cPanel i sprawdź zainstalowaną wersję PHP. Jeśli jest wcześniejsza niż 5, zaktualizuj ją do najnowszej dostępnej wersji i spróbuj odświeżyć stronę. (może to zająć kilka minut).

Copyright © 2013 FTPbox.org