Zotero to wolny i otwarty program komputerowy służący do zarządzania bibliografią i przypisami bibliograficznymi oraz do organizacji źródeł podczas pisania prac naukowych. Integruje się z przeglądarkami internetowymi, a także z edytorami tekstu, m.in. z Microsoft Word, LibreOffice czy Apache OpenOffice Writer.
Producentem programu jest Centrum Historii i Nowych Mediów George Mason University. Nazwa programu wywodzi się z albańskiego słowa oznaczającego „doprowadzić do perfekcji”.

Zotero jest jedynym narzędziem badawczym, które automatycznie wykrywa treści w przeglądarce internetowej, co pozwala na dodanie ich do swojej biblioteki za pomocą jednego kliknięcia. Niezależnie od tego, czy poszukujemy artykułów z czasopism czy książek z katalogu bibliotek uniwersyteckich, program ma wsparcie dla tysięcy stron w Internecie.
Zbiera wszystkie nasze badania w jednym interfejsie. Możemy dodać pliki PDF, obrazy, pliki audio i wideo, zrzuty stron internetowych i naprawdę wszystko inne. Automatycznie indeksuje treść pełnej zawartości biblioteki, umożliwiając znalezienie dokładnie tego czego szukamy za pomocą kilku naciśnięć klawiszy.

Program organizuje badania nad kolekcjami, które działają jak listy odtwarzania iTunes. Elementy badawcze można dodawać do dowolnej liczby nazwanych kolekcji i podkolumn, które z kolei można organizować jak chcemy. Dzięki zapisanym wyszukiwaniom można tworzyć inteligentne kolekcje, które automatycznie wypełniają odpowiednie materiały podczas ich dodawania do biblioteki.
Przypisując znaczniki do elementów bibliotecznych zorganizujemy swoje badania za pomocą własnych słów kluczowych. Selektor tagów pozwala natychmiast filtrować bibliotekę, aby wyświetlić dopasowane elementy.

Niezależnie od tego, czy będziemy tworzyć przypisy, cytaty tekstowe czy bibliografie, program sam zrobi całą brudną robotę pozostawiając swobodę skupienia się na naszym tekście.

Program automatycznie synchronizuje dane na dowolnie wybranym urządzeniu. Automatycznie pobierze pełną kopię naszej biblioteki z naszej sieci. Nawet jeśli nie mamy zainstalowanego Zotero, możemy zawsze uzyskać dostęp do naszych badań z dowolnej przeglądarki internetowej na świecie.

Program umożliwia tworzenie i dołączanie do grup badawczych, aby skoncentrować się na dowolnym wybranym temacie. Każda grupa może udostępniać własną bibliotekę badawczą wraz z plikami, danymi bibliograficznymi, notatkami i wątkami dyskusji. Możemy współpracować z jedną osobą lub całą grupą, które mogą zawierać tyle osób, ile tylko chcemy. Grupy mogą być prywatne lub publiczne, otwarte lub zamknięte, o czym my decydujemy.

Działa w systemach: Windows XP,Vista,7,8,10 /32 i 64-bit/
Licencja: bezpłatny (GNU Affero GPL)



Pobierz /.paf test/ (47 MB / 113 MB) v. 5.0.27 Pobierz /.paf.zip test/ v. 5.0.24
Wersja instalacyjna: pobierz /.exe/ v. 5.0.27

Łącznik Zotero do pracy z poziomu przeglądarki: Firefox, Chrome, Safari, Opera

Wtyczki/Plugins

Zotero Bookmarklet to zakładka dodana do przeglądarki, aby zapisać stronę czytaną w bibliotece Zotero. Proces instalacji i używania Zotero Bookmarklet różni się w zależności od używanej przeglądarki.

Języki / Languages:
Zrzuty ekranu / Screenshots
http://portable.info.pl/wp-content/uploads/2017/10/Zotero_icon256.pnghttp://portable.info.pl/wp-content/uploads/2017/10/Zotero_icon256-150x150.pngzbymalEdukacjaInne Biuro-DomPAFbibliografia,cytaty tekstowe,pisanie prac naukowych,przypisy,zarządzanie bibliografią,Zotero,Zotero portable
Zotero to wolny i otwarty program komputerowy służący do zarządzania bibliografią i przypisami bibliograficznymi oraz do organizacji źródeł podczas pisania prac naukowych. Integruje się z przeglądarkami internetowymi, a także z edytorami tekstu, m.in. z Microsoft Word, LibreOffice czy Apache OpenOffice Writer. Producentem programu jest Centrum Historii i Nowych Mediów George...